czwartek, 12 stycznia 2017

Hygge, czyli duńska sztuka szczęścia


 
Na samym początku chciałabym wyjaśnić co to właściwie jest to hygge, o którym ciągle słyszymy od jakiegoś czasu. Definicja hygge znaleziona w książce - ,,(...) słowo pochodzi z prajęzyka staronordyjskiego, w którym ,,hugja" oznacza ,,myśleć" i ,,czuć się zadowolonym" i kojarzy się ze znalezieniem bezpiecznego schronienia i odpoczynkiem oraz nabieraniem energii i odwagi ".

Duńczycy według badań to jedni z najbardziej zadowolonych narodów na świecie. Jak to robią skoro przez większość roku jest u nich ciemno, jest zimno i płacą wysokie podatki? Uprawiają hygge.  Czyli  otaczają się bliskimi osobami, tworzą przytulne wnętrza i cieszą się z drobnych rzeczy.


Jak wprowadzić hygge w naszych domach ?
,,Dom, który jest hyggelig, otacza się ciepłem i spokojem. Czujesz się w nim mile widziany i od progu masz lepszy nastrój".
Podążając zgodnie z zasadami hygge powinniśmy urządzić dom według własnych potrzeb i zgodnie z naszą intuicją. Kochamy gotować ? Poświęćmy dużą uwagę w urządzanie kuchni, żeby można w niej było z przyjemnością gotować. Celebrujmy posiłki przy stole,który jest w centralnym punkcie naszej kuchni. Otaczajmy się przedmiotami, które szczerze nam się podobają i wnoszą pozytywną energię do naszego domu. Wtedy nasi goście mogą nas dobrze poznać i zobaczyć jacy naprawdę jesteśmy.
 
 
A czym dla mnie jest hygge?
- te chwile kiedy w ciepłym domu spoglądam na padający deszcz lub śnieg
- czytanie książek
- wieczory spędzane z moim mężem, najlepiej przy dobrym filmie z kubkiem gorącej herbaty
- to mój kot i pies, którzy zawsze poprawiają mi humor o każdej porze dnia



3 komentarze:

  1. O tak warto wprowadzić w życie zasady Duńczyków.Czytałam, lektura świetna !

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo czytałam na temat tej książki i koniecznie muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń